Kezdő Oldal

Cserkész Kirándulás
Starved Rock State Park
2004. május 1-2.

Most először mentem cserkésztáborba a 7 eves kisfiammal, Kelemennel, aki a Vipera őrs lelkes kiscserkesze. Fantasztikus élmény volt mindkettőnknek. A Szilagyi családnál jött össze a társulat és onnan karavánban vezettünk a state parkhoz, ami kb. 1-1/2 óra út volt.

Tekintsd meg a többi képet is a kirándulásról!

Mikor odaértünk, gyorsan felvertük a sátrakat, mert nagyon lógott az eső lába. Sőt, időnként el is eredt. De ez egyáltalán nem vette el a kedvünket. Noe Zoli főszakácsunk addig finom ebedet kerekített. Bőven volt választék a különböző felvágottakból, zöldségfélékből, gyümölcsből. Ebed után irány a Tonti canyon! őrsönként vágtunk neki a portyázásnak. Beszívtuk a csodás tavaszi illatokat az erdőben. A fák, bokrok üdén zöldelltek az utóbbi esős napoktól és sok fele színes erdei virág virított szerteszét. Én sajnos csak az ibolyát ismertem névről. A vadvirág ismeretem eléggé hiányos. Azért a gyerekekkel megtanultuk sok növénynek a nevet, mint páfrány, ibolya, toboz, makk stb. Bokor Erika megmutatta, hogy lehet felismerni a hármas levelu "poison ivy"-t, mert abból bőven akadt mindenfele. Portyázás közben énekeltünk, sokat beszélgettünk, nevetgéltünk és egyre sárosabbak lettunk. De ez mellékes volt.

Estére kifáradva visszaértünk a táborba, ahol mar ínycsiklandozó illatok terjengtek a levegőben. Kézmosás, átöltözés, sorakozó és ima után nekiláttunk a fejedelmi, többfogásos vacsorának, ami káposztáspörköltből, sült kolbászból és virsliből állt, hozza a finom kenyerek (több választék!) és más kellékek. Ittuk a forró mezes teát, ami nagyon jól esett, mert bizony nem volt valami gatyalengető meleg. Télikabátban, sapkában, kesztyuben üldögéltünk. Stetz Andi remekül irányította a dolgokat, mindvégig rend, fegyelem és jókedv volt jellemző a csapatra.

Később, amikor már besötétedett, tábortuz köré telepedtünk, ami elmaradhatatlan ilyenkor. őrsönként kis musorokat adtak elő a cserkeszek. Volt játék, éneklés és a tüzet is sikerült feléleszteni Megyeri Józsinak és Kerkay Bélának. Éppen akkor kezdett el az eső cseperegni, mikor mar az utolsó dalokat énekelgettük.

Aznap éjjel nagyon lehult a levegő. Orrom hegyéig bebújtam a hálózsákba, még így is egy pulóvert kellett a nyakam köré tekernem és persze sapka is volt a fejemen. El is határoztam, hogy bármennyit is ittam a teából este, én bizony kivárom a reggelt, nem bújok ki a zsákból. Reggel 5-ig jól is voltam, de akkor már hívott a természet. Kikászálódtam a hálózsákból, de hiába próbáltam a sátor cipzárját kinyitni, valami miatt be volt akadva. Addig rángattam, míg végre sikerült kibújni. Akkor láttam, hogy jégréteg borítja az egész sátrat, olyan hideg volt.

Vasárnap viszont kék ég és napsütés köszöntött ránk. A reggeli torna mindenkit felfrissített. A pompás tojásrántotta után megint elmentünk portyázni. Ezúttal még szebb ösvényeken jártunk, már csak azért is, mert sütött a nap és nem volt annyira sáros minden. Mire visszaértünk, már várt ránk az ebéd. Nem is gondoltam, hogy ilyen nagy lakomázás van egy cserkésztáborban. Andi mondta, hogy az utóbbi szakácsoknál ez mindig így van. Aztán összepakoltunk, felszedtük a sátorfánkat és szerencsésen visszaérkeztünk a Szilágyi családhoz, ahol már vártak a szülök.

Kelemen egész úton hazafele csak azt kérdezte, hogy mikor lesz a legközelebbi táborozás és az hány napos lesz. Köszönjük Bokor Erikának és Megyeri Józsinak a kirándulás megszervezését és a többi vezetőknek is a felejthetetlen emlékeket!

-Lee Ildiko (cserkész óvodavezető)

Vissza...

© 2004, 19 sz. Hunyadi Mátyás Cserkészcsapat. Minden jog fenntartva.